Zorgeloos en goedkoop verhuizen

U zoekt een verhuisfirma voor uw verhuis in of naar Brussel?

Gratis offertes aanvragen

Verhuisfirma Brussel

Ziet u het niet zitten de verhuizing zelf uit te voeren? Of breekt het zweet u uit bij de gedachte aan het tillen van de wasmachine? Ga dan op zoek naar een goedkope verhuisfirma uit Brussel. Verhuizen was nog nooit zo gemakkelijk: met professionele verhuishulp verloopt uw verhuis snel en voorspoedig!

Hier leest u meer over de werkzaamheden die een verhuisbedrijf uitvoert. Denk bijvoorbeeld aan de inpakservice, het verhuizen van senioren of het uitvoeren van kleine herstelwerkzaamheden in de oude woning. Ook leest u meer over de verhuiskosten, vindt u informatie over een verhuisverzekering en leest u over de inzet van een ladderliftservice. Besparen op de kosten? Vergelijk dan gratis en vrijblijvend offertes!

Professioneel en goedkoop

Professioneel en toch goedkoop verhuizen? Dat kan! Maak dan gratis en vrijblijvend gebruik van onze offerteservice. Profiteer van de hulp van een ervaren verhuizer zonder teveel te betalen. Dit doet u met het vergelijken van meerdere goedkope bedrijven uit Brussel. Klinkt dit als veel werk? Maak gebruik van onze service en u doet met één muisklik offerteaanvragen bij maximaal 5 bedrijven uit de regio.

  • Krijg een duidelijk overzicht van de kosten van meerdere verhuisbedrijven.
  • Kies zelf voor het verhuisbedrijf dat het beste bij u past en met de scherpste prijs.
  • Het vergelijken van offertes kost u niets en is geheel vrijblijvend: u zit nergens aan vast!
verhuisfirma goedkoop Brussel

Navigeer op deze pagina naar:

Wat doet een verhuisbedrijf?

Een verhuisbedrijf voert tijdens uw verhuis verschillende diensten voor u uit. Ga voor het grootste gemak en maak gebruik van elke beschikbare verhuisdienst! Of verhuis zo goedkoop mogelijk en kies alleen voor de verhuisservice die u het meeste oplevert. Hoewel de werkzaamheden van verhuisbedrijven redelijk uiteenlopen, zijn dit de meest voorkomende taken van verhuizers:

  • De inpakservice, waarbij goedkope verhuizers uw inboedel in- en uitpakken.
  • De montageservice, waarbij de verhuizer alle meubels demonteert en monteert.
  • Het vervoeren van uw inboedel.
  • Het verhuizen van grote meubelstukken, zoals de koelkast of ijskast, wasmachine of piano.
  • Het verhuizen van senioren.
  • Kleine herstel- of reparatiewerkzaamheden in uw oude woning.
bedrijfsverhuis Brussel

Regel uw bedrijfsverhuis bij ons

De diensten van een verhuisfirma worden geregeld ingezet voor een particuliere verhuis, maar uiteraard is de verhuishulp ook in te zetten bij een bedrijfsverhuis! Als u uw bedrijfsverhuis uitbesteedt aan een verhuisbedrijf, dan verloopt alles in overleg. Vooraf wordt de bedrijfsverhuis goed gepland, zodat voor alle partijen duidelijk is wat er staat te gebeuren. Indien gewenst, voeren goedkope verhuizers de bedrijfsverhuis uit in het weekend. Zo voorkomt u stilstand van het bedrijf en kunnen uw medewerkers op maandag direct hun werkzaamheden weer oppakken. Een bedrijfsverhuis verloopt precies zoals u wilt: bespaar bijvoorbeeld op de kosten door elke werknemer zelf zijn of haar bureau op te ruimen of in te laten pakken. Het verhuisbedrijf kan hiervoor de benodigdheden leveren.

verhuisservice Brussel

Verhuisservice voor particulieren

Een particuliere verhuis is iets minder complex dan een bedrijfsverhuis, maar het levert nog steeds een hoop stress op! Met professionele verhuishulp beperkt u deze stress enorm. Ook bij spoed verhuizingen bieden verhuisfirma’s een uitstekende hulp. Er zijn verschillende verhuisdiensten die u als particulier kunt inzetten: denk bijvoorbeeld aan de inpakservice, professionele meubelbewaring of het huren van een ladderlift inclusief ladderliftservice. Deze diensten maken uw verhuis een stuk gemakkelijker en sneller! Geef uw complete verhuisdag uit handen aan professionele verhuizers uit Brussel voor een compleet zorgeloze verhuizing. Wilt u goedkoop verhuizen? Maak dan gebruik van één of enkele diensten om toch te profiteren van vakmanschap.

verhuisservice particulieren Brussel

Offertes aanvragen

Hoe gaat een verhuis in zijn werk?

Elke verhuisdag is uniek, en daarom zijn verhuizingen lastig te vergelijken. Toch bestaat een gemiddelde verhuizing uit drie verschillende onderdelen: het inpakken van de verhuisdozen en het inladen van de vrachtwagen, het transport naar de nieuwe woning en het uitpakken van de verhuiswagen en -dozen.

  • Stap 1: het inpakken van de inboedel. Dit gebeurt met de hulp van verhuizers zo spoedig mogelijk. Dankzij goede labels is direct duidelijk wat er in elke verhuisdoos zit!
  • Stap 2: het huren van een vrachtwagen inclusief bestuurder is een goede manier om uw inboedel veilig naar de nieuwe woning te vervoeren.
  • Stap 3: in de nieuwe woning brengen de verhuizers de verhuisdozen direct naar de juiste kamer en pakken dit zelfs voor u uit.

Senioren verhuisservice

Verhuizingen voor senioren vereisen veel extra zorg en aandacht. In veel gevallen verhuizen senioren namelijk noodgedwongen naar een andere woning, en daar zijn veel emoties bij betrokken. Bovendien heeft stress een grote impact op de gezondheid van senioren en moet dit zoveel mogelijk voorkomen worden.

Bij een senioren verhuisservice regelen de verhuizers de complete verhuizing, zodat u zich kunt bekommeren om uw familielid. Bij de inrichting van de nieuwe woning houden zij de oude opstelling in acht, zodat de senioren sneller wennen aan hun nieuwe woonplek. Ook zorgen zij ervoor dat de oude woning helemaal klaar is voor de oplevering, zodat u hier zelf weinig meer aan hoeft te doen.

Internationaal verhuizen

Gaat u in het buitenland werken en wilt u zich daar met het hele gezin vestigen? Of vertrekt u om een andere reden naar het buitenland ? Internationale verhuizingen brengen veel uitdagingen met zich mee, te beginnen met de internationale verhuis zelf! Schakel een verhuisbedrijf ervaren in internationale verhuizingen in zodat u zeker weet dat alles goed is geregeld. Internationale verhuizers helpen met het verschepen van de inboedel of bij het tijdelijk opslaan van meubelstukken die u niet meebrengt. Zo bent u gegarandeerd van een voorspoedige, internationale verhuis. Tip: op belgium.be vindt u meer informatie over eventuele verblijfsdocumenten. In Brussel zijn dit een aantal populaire, internationale bestemmingen:

Prijzen verhuisfirma

Als u goedkoop wilt verhuizen, dan is het verstandig om te kijken welke verhuisdiensten u kunt uitbesteden en welke u zelf kunt uitvoeren. Een kleine, goedkope verhuizing kost ongeveer €500,- tot €900,-. Hierbij gaat het om een stuk of 60 verhuisdozen, de inzet van twee verhuizers en een vrachtwagen van ongeveer 19 m³. Een gemiddelde verhuizing kost ongeveer €700,- tot €1.100,-. Hierbij gaat het om maar liefst 70 verhuisdozen, een vrachtwagen van 50 m³ en de inzet van drie verhuizers. Heeft u meer of juist minder verhuishulp nodig, dan heeft dit uiteraard invloed op de prijs. Bij internationale verhuizingen gelden doorgaans andere tarieven. Voor een compleet overzicht van de prijzen van een verhuisfirma is het raadzaam om gratis prijsindicaties aan te vragen. Zo kiest u zelf voor een goedkope verhuisfirma uit Brussel.

Tabel: verhuisfirma prijs

Omvang verhuizing: Type vrachtwagen: Aantal kilometers: Aantal verhuizers: Ladderlift nodig: Aantal verhuisdozen: Gemiddelde prijzen verhuisfirma*:
Klein 19 m³ 20-55 2 Ja 60 €500,- tot €900,-
Middel 50 m³ 55-70 3 Nee 70 €700,- tot €1.100,-
Groot 70 m³ 55-70 4 Nee 80 €900,- tot €1.300,-

(*) – Let op: dit zijn gemiddelde prijzen.

Benieuwd naar de prijzen en mogelijkheden?

Vergelijk vrijblijvend offertes van verhuisfirma’s uit uw regio. Uw verhuis is bij ons in goede handen!

Bespaar op uw verhuis!

Verhuis checklist

Een verhuis vraagt aardig wat voorbereiding en regelwerk. Het gaat dan niet alleen om het inpakken van de dozen, maar ook om het opleveren van het oude pand, en het contacteren van diverse instanties in verband met de adreswijziging. Om er zeker van te zijn dat u niets vergeet, is het handig om een checklist te hebben. Ook op vlaanderen.be vindt u informatie over de zaken die u bij een verhuis moet regelen. Denk onder andere aan het doorgeven van adreswijzigingen, maar ook aan het afsluiten van gas, water en elektra. Zo weet u zeker dat u niets vergeet!

Verhuiswagen huren

Bij de meeste verhuis experts uit Brussel kunt u een verhuislift huren. Het is tevens een optie om een verhuiswagen van een firma te huren. De meeste bedrijven bieden verhuiswagens in meerdere soorten en maten aan. Zo is het mogelijk om een kleine verhuiswagen van ongeveer 20 m3 inhoud te huren voor ongeveer €65,- per uur. Een grotere verhuiswagen huren? U huurt al een verhuiswagen van 50 m³ vanaf €75,- per uur. Bij deze prijzen zit de verhuishulp van één professionele verhuizer inbegrepen. Voor meer goedkope verhuizers kunt u rekening houden met €30,- tot €40,- per uur.

Tabel: kosten verhuiswagen huren, inclusief verhuizers

Laadvolume verhuiswagen: Opties verhuiswagen: Brandstofkosten (50 km): Aantal verhuizers: Totaalprijs per uur*:
20 m³ Met lift €25,- 1 €65,-
50 m³ Met lift €25,- 1 €75,-
50 m³ Met lift €25,- 3 €135,-

(*) – Dit zijn richtprijzen. Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan en ontdek de exacte kosten.

verhuiswagen Brussel

Verhuislift huren

Een verhuislift, of meubellift, is noodzakelijk bij verhuizingen op hoogte. Bijvoorbeeld als u van of naar een appartement in Brussel verhuist. Voorkom blessures en gebruik een ladderlift om de wasmachine, bank of andere zware meubels naar beneden te tillen! Bij het huren van een ladderlift wordt een liftservice sterk aangeraden. In de praktijk blijkt dat het inzetten van een ladderliftservice meerdere voordelen heeft.

Lift service

Bij het huren van een ladderlift inclusief lift service, verzorgt een verhuizer de bediening van de ladderlift. Hoewel dit eenvoudig klinkt, is het bedienen van ladderlift een taak die veel aandacht vereist. U wilt voorkomen dat het plateau van de verhuislift te zwaar is beladen of dat de hellingsgraad te groot of te klein is. Bij een professionele ladderliftservice houdt de verhuizer hier rekening mee.

ladderlift Brussel

Wat kost een ladderlift huren?

Een simpele ladderlift gebruikt u al vanaf €65,- per uur. Hierbij zitten de kosten van de lift service inbegrepen. De kosten van een ladderlift en lift service zijn afhankelijk van het soort verhuislift dat u huurt. Kiest u bijvoorbeeld voor een hydraulische ladderlift van 23 meter in plaats van een simpele verhuislift, dan liggen de kosten van de ladderliftservice uiteraard een stuk hoger.

Bediening ladderlift

Kiest u voor een verhuislift met professionele lift service, dan zorgt de verhuizer ervoor dat de ladderlift op de goede plek staat met de juiste hellingsgraad. De bediening werkt door middel van een eenvoudige schakelaar, maar doordat u ook rekening moet houden met het draagvermogen is dit niet zo simpel als het lijkt. Informeer daarom altijd naar een professionele ladderliftservice.

meubelbewaring bij verhuisbedrijf

Meubelbewaring

Wanneer er bij de bouw van een nieuwbouwpand vertraging optreedt, dan is er een kans dat u tijdelijk een deel van de inboedel in een opslagruimte moet stallen. Dit noemt men ook wel ‘meubelbewaring’. Veel verhuisbedrijven bieden meubelbewaring aan voor iedereen die niet direct de complete inboedel mee kan verhuizen. Bij meubelbewaring is er de keuze uit opslagruimtes van verschillende afmetingen. Afhankelijk van de grootte van de opslagcontainer, betaalt u een vast bedrag per maand. Zo heeft u al een opslagruimte van 25 m³ voor slechts €125,- per maand! Op deze manier staat uw meubilair 24 uur per dag warm, droog en beveiligd en heeft u zelf altijd toegang tot uw opslagcontainer.

demontage en montage van meubels door verhuishulp

Demontage en montage van meubels

Een andere klus waarvoor veel inwoners uit Brussel een verhuisfirma uit Brussel voor inhuren, is het demonteren en monteren van diverse meubelstukken. Demontage is in twee gevallen noodzakelijk: (1) wanneer het meubelstuk te groot is om door een deuropening te passen, (2) als het onmogelijk is om het stuk met een aantal personen te tillen. De verhuizers uit Brussel hebben jarenlange ervaring met het (de)monteren van kasten, bedden en andere grote meubelstukken. Hierdoor zetten zij uw meubilair in een handomdraai en zonder handleiding weer in elkaar. Dit scheelt u niet alleen een hoop tijd, maar ook veel frustraties!

Zware meubels verhuizen

Wie goedkoop wil verhuizen doet er verstandig aan om een groot deel van de verhuis zelf uit te voeren. Het is wel verstandig om het verplaatsen van zware meubels professionele verhuishulp in te schakelen. Deze verhuisdienst is relatief goedkoop en levert u een hoop op. Zo hoeft u zich geen zorgen te maken over beschadigingen of blessures en loopt u de dag na de verhuis ook niet stijf van de spierpijn. Een aantal meubelstukken waarvoor inwoners uit Brussel vaak professionele verhuishulp voor inschakelen, zijn een piano, wasmachine, koelkast of zelfs kledingkast. De verhuizers uit Brussel zorgen ervoor dat uw zware stukken zonder beschadigingen of blessures op de juiste plek terecht komen.

Piano verhuizen

Verhuizingen van piano’s zijn grote en risicovolle klussen. Als u de piano wilt verhuizen, kunt u dit het beste overlaten aan de verhuizers van een erkende verhuisfirma uit Brussel. De vakmannen zullen eerst bij u langskomen om u te informeren over de mogelijkheden en de vervoersopties te bespreken. Op de verhuisdag zullen zij voor zover mogelijk de poten en pedalen demonteren en de piano inpakken in een speciale beschermfolie. Met behulp van een vleugelplank zorgen zij vervolgens voor een snel en veilig transport. In het nieuwe huis pakken de verhuizers de piano uit en monteren deze. U geniet snel van een optimaal wooncomfort!

kunst verhuizen Brussel

Kunst verhuizen

Zoekt u een verhuisfirma in Brussel die ervaring heeft in het verhuizen van kunst? Dan bent u bij een verhuizer uit ons netwerk aan het juiste adres. Voor zowel particulieren als bedrijven verzorgen de specialisten het verhuizen van kunst, antiek en bijzondere verzamelingen. Men benut dan speciale inpakmaterialen om de spullen zo perfect te verpakken. De goed opgeleide verhuizers weten precies hoe ze om moeten gaan met de waardevolle spullen. Ze informeren u graag over de eventuele extra verzekeringen die nodig zijn. Kunst is onvervangbaar, de specialisten zorgen er dan ook voor dat alles met uiterste zorg wordt vervoerd.

wasmachine verhuizen Brussel

Wasmachine verhuizen

Eén van de grotere apparaten die u tijdens een verhuis zult moeten verplaatsen is de wasmachine. Bent u aan het besparen op de verhuiskosten door zelf alles te vervoeren? Het verhuizen van de wasmachine is gemakkelijk, mits u de juiste voorbereidende maatregelen neemt. Zo is het ten eerste noodzakelijk om het water uit het apparaat te laten lopen voordat u deze verplaatst. Ten tweede dient u de trommel vast te zetten met de speciale trommelschroeven. De specialisten uit Brussel adviseren om ook het zeepbakje en de deur dicht te plakken. Een derde tip is om een steekwagen te gebruiken voor het vervoer.

Betrouwbare en goedkope verhuisservice in Brussel!

Vergelijk gratis en vrijblijvend verhuisbedrijven en vind een geschikte verhuizer uit uw eigen regio!

Offertes aanvragen
verhuisdozen inpakken door verhuizer

Verhuisdozen inpakken

Verhuisbedrijven krijgen regelmatig van klanten te horen, dat het inpakken van verhuisdozen één van de meest gefreesde klussen is. Dat komt mede omdat het inpakken van verhuisdozen enorm veel tijd en organisatie vraagt. Heeft u hier niet voldoende tijd voor of besteedt u deze waardevolle tijd liever aan andere zaken? Maak dan gebruik van de goedkope inpakservice! Dit kost ongeveer €30,- tot €40,- per uur en levert u een hoop energie op. Maakt u gebruik van deze inpakservice, dan komen er op de dag van de verhuis een aantal vakmannen langs die alles inpakken. Zij brengen zelf de verhuisdozen mee, zodat u deze niet hoeft te regelen.

Verhuismateriaal

Als u een verhuisbedrijf uit Brussel inschakelt, dan hoeft u niet zelf nog verhuismateriaal te regelen. De verhuisfirma is al van al het verhuismateriaal voorzien. Er zijn vele verschillende attributen die ervoor kunnen zorgen dat het verhuizen in Brussel iets soepeler verloopt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan beschermend verhuismateriaal. Als u breekbare spullen laat inpakken met verhuisdekens, noppenfolie of wikkelfolie dan gaat het verhuizen al een stuk veiliger. Daarnaast zijn verhuisdozen onmisbaar. Ideaal is dat er speciale verhuisdozen bestaan, zoals bijvoorbeeld schilderijdozen voor kunst. Een verhuisbedrijf uit Brussel beschikt onder andere over de volgende materialen:

  • Verhuisdozen
  • Etiketten of labels
  • Tape inclusief tape dispenser
  • Stiften of markers om dozen te labelen
  • Stoel-, bank- of matrashoezen
  • Verpakkingsmateriaal
goedkope opslagcontainer

Opslagcontainer huren

Op zoek naar extra opslag voor uw spullen? Het huren van een opslagcontainer is erg handig om uw spullen droog en veilig te stallen. U kiest zelf de gewenste maat en uitvoering van de opslagcontainer. Daarnaast kunt u bepalen of u de opslagcontainer bij u thuis in Brussel wilt laten plaatsen of wilt stallen bij een gespecialiseerd bedrijf. In veel gevallen kunt u een opslagcontainer bij u thuis laten plaatsen zonder vergunning. Wilt u de container plaatsen op de openbare weg? Dan is het wel verstandig om bij de desbetreffende gemeente te informeren. Benieuwd naar de prijzen? Vraag vrijblijvend offertes aan!

kleine verhuis Brussel

Kleine verhuis

Gaat u binnenkort verhuizen naar een nieuw appartement of woning? Een verhuisfirma uit ons netwerk kan u ook prima helpen bij een kleine verhuis. Dat bespaart u een hoop stress. Doordat de verhuizers snel en efficiënt werken is de totaalprijs erg voordelig. U kiest zelf van welke diensten u gebruik wilt maken, denk bijvoorbeeld aan de inpakservice, extra personeel, of het huren van een ladderlift. Zo bepaalt u zelf de totaalprijs. U heeft dan extra tijd voor alle administratieve zaken die bij een verhuizing horen. Benieuwd naar de exacte kosten? Vergelijk vrijblijvend offertes en bespaar op de totaalprijs!

7 verhuistips voor een zorgeloos verhuis

Als u rekening houdt met bepaalde verhuistips, dan zorgt u ervoor dat u geniet van een zorgeloos proces. Hieronder staan daarom een aantal belangrijke verhuistips voor u op een rijtje.

  • Tip 1. Begin op tijd met inpakken en pak iedere dag een klein beetje in. Zo verspreidt u het werk en hoeft niet alles nog op het laatste moment. Er zijn veel spullen die u niet elke dag gebruikt, dus het is geen probleem als u deze alvast inpakt.
  • Tip 2. Eén van de verhuistips die u een hoop gedoe zullen schelen: ga secuur te werk tijdens het inpakken. Maak de dozen niet te zwaar, zodat het niet lastig is om deze te tillen. Pak per kamer in, zodat u ook weer per kamer kunt uitpakken. Geef op de dozen aan wat er in zit of in welke kamer deze horen. Geef het bovendien aan als er iets breekbaars in de doos zit.
  • Tip 3. Zoek iemand in Brussel die op uw huisdieren en eventueel op uw kinderen kan passen tijdens de verhuis. Dan hoeft u zich hier geen zorgen over te maken en kunnen zij in de nieuwe woning komen wanneer alle spullen verhuisd zijn en de rust enigszins is wedergekeerd.
  • Tip 4. Zorg ervoor dat u een goede planning hebt. Op deze manier weet iedereen wat er van hun wordt verwacht waardoor u hier op de dag van de verhuis geen stress van hebt.
zorgeloze en goedkope verhuizingen
  • Tip 5. Zorg er daarnaast voor dat u goed bent voorbereid. Er is niets vervelender dan bij uw nieuwe woning in Brussel aankomen en erachter komen dat er geen parkeerplek is. Zorg er daarom voor dat er wel parkeerplek is en dat eventueel uw nieuwe buren zijn ingelicht. Controleer daarnaast of het trapgat ruim genoeg is, of uw bank door de deur past of dat u een ladderlift moet inschakelen.
  • Tip 6. Zet een doos apart en doe daar een aantal spullen in die u op de avond na het verhuizen nodig zult hebben. Denk hierbij aan tandpasta, een pyjama en wellicht iets te eten.
  • Tip 7. Tot slot is het belangrijk dat u rekening houdt met het weerbericht. Wordt er ijzel of veel sneeuw verwacht in Brussel? Of wordt het juiste hartstikke warm? Het is wellicht verstandig om de verhuis een aantal dagen uit te stellen.
Bespaar op uw verhuis!

Verhuisverzekering

Een verhuisverzekering is niet noodzakelijk, maar kan u heel wat geld besparen mocht er schade aan uw spullen ontstaan tijdens het verhuizen. De meeste inboedelverzekering verzekeren namelijk alleen wanneer uw spullen in huis staan. U kunt twee verschillende soorten verhuisverzekeringen afsluiten; een standaard verzekering die het minimale verzekert, of een allrisk verhuisverzekering, waaraan u bijvoorbeeld ook beschadigingen door een verhuislift kunt toevoegen. De eerste variant is af te sluiten bij een verhuisfirma in Brussel, de tweede variant moet u aanvragen bij uw verzekeraar.

Verhuiskosten

Doordat u zelf kiest van welke verhuisdienst u gebruik maakt, bent u zelf een grote invloed op de verhuiskosten. In de tabel hieronder vindt u een overzicht van de verhuiskosten per verhuisdienst. Het aanvragen van een parkeervergunning kost gemiddeld €20,- tot €50,- (afhankelijk van de gemeente) en meubelbewaring is al te regelen vanaf €125,- per maand. Hiervoor heeft u dan 25 m³ aan opslag. Wilt u gebruik maken van de ladderlift, inclusief lift service? Dan liggen de kosten rond de €65,- per uur en deze kunnen oplopen bij de keuze voor een duurdere verhuislift. Andere verhuisdiensten, zoals de montageservice en inpakservice, kosten gemiddeld €30,- tot €40,- per uur.

Tabel: verhuiskosten per dienst

Soort verhuisdienst: Gemiddelde prijs*: Omschrijving van de verhuisdienst:
Montageservice €30,- tot €40,- per uur Monteren/demonteren van meubels
Inpakservice €30,- tot €40,- per uur Spullen inpakken
Klusjes uitvoeren €30,- tot €40,- per uur Reparatie en schilder werkzaamheden
Lift service €65,- per uur Inzet en bediening van verhuislift
Piano verhuizen €200,- tot €350,- per piano Met zorg en precisie de piano verhuizen (vaak inclusief verzekering)
Parkeervergunning €20,- tot €50,- per vergunning Prijs varieert per gemeente
Meubelbewaring €125,- per maand Opslag van 25 m³

(*) – Let op: dit zijn gemiddelde prijzen.

Onderdelen van de verhuisservice

Een complete verhuisservice bestaat uit verschillende onderdelen en u bepaalt zelf van welke diensten u gebruik wilt maken. Zo houdt u de verhuis relatief goedkoop terwijl u toch profiteert van de ervaring van een goedkope verhuizer. U kunt onder andere gebruik maken van de volgende diensten:

  • De montageservice: het (de)monteren van uw meubels.
  • De inpakservice: het in- en uitpakken van alle verhuisdozen.
  • De klusjesservice: het uitvoeren van reparaties en herstelwerkzaamheden.
  • Een ladderliftservice: voor het bedienen van de verhuislift.

  • Piano verhuizen: voor het veilig vervoeren van uw instrument.
  • Parkeervergunning: vraag een parkeervergunning aan, zodat de vrachtwagen dichtbij uw oude of nieuwe woning kan staan. Dit scheelt een hoop tijd.
  • Meubelbewaring: als niet alle meubels meeverhuisd kunnen worden.
goedkoop verhuizen Brussel

Tips om te besparen op de verhuiskosten

Er zijn verschillende manieren waarop u kunt besparen op de verhuiskosten en toch kunt profiteren van de inzet van een professioneel verhuisbedrijf. Een aantal professionele verhuizers hebben daarom bespaartips voor u opgesteld. De eerste en belangrijkste tip is om meerdere verhuisfirma’s met elkaar te vergelijken. Zo bespaart u gemakkelijk tot wel 40% op de kosten! Daarnaast is het altijd verstandig om doordeweeks te verhuizen tegen een lager tarief dan in het weekend. Tot slot is er uiteraard altijd de mogelijkheid om zoveel mogelijk van de werkzaamheden zelf uit te voeren. Verhuist u om werk gerelateerde redenen? Vraag uw werkgever dan of u hier een vergoeding voor kunt krijgen. Zo houdt u de verhuiskosten laag.

verhuiskosten

Verhuiskosten aftrekbaar?

Verhuizen brengt altijd nieuwe kosten met zich mee. Denk bijvoorbeeld aan overdrachtsbelasting en kosten met betrekking tot het nieuwe pand. U wilt vast weten welke kosten fiscaal aftrekbaar zijn. De letterlijke verhuiskosten kunt u (als particulier) helaas niet aftrekken. Wel kunt u een lening aanvragen waarmee u de verhuiskosten en kosten voor de inrichting mee kunt financieren. Deze lening kunt u vervolgens in mindering brengen op uw vermogen in box 3 van de inkomstenbelasting. Gaat het om een bedrijfsverhuis? Dan is het wel mogelijk om een groot deel van de directe verhuiskosten fiscaal af te trekken.

5 redenen om een verhuisfirma in te schakelen

Als u gaat verhuizen dan brengt dit veelal een hoop stress met zich mee. Het is fijn als u hier professionele hulp bij hebt. Het inschakelen van een verhuisfirma uit Brussel heeft namelijk een aantal voordelen.

  • Het inschakelen van een verhuisfirma uit Brussel scheelt u een hoop tijd. Alle spullen inpakken, de verhuisdag zelf en vervolgens alles weer uitpakken kost veel tijd. Dit is niet allemaal in één weekend te doen. Daarnaast hebt u wellicht werk, kinderen en andere verplichtingen die tijd kosten. Een verhuisfirma kan alle taken van u overnemen.
  • Een verhuisfirma uit Brussel is ervaren, de medewerkers weten precies hoe ze te werk moeten gaan. Ze gaan voorzichtig met uw spullen om en mocht er onverhoopt iets misgaan, dan bent u voor de schade aan uw spullen verzekerd. Dankzij een verhuisfirma uit Brussel voorkomt u dus schade aan uw inboedel.
  • Als u een verhuisfirma inschakelt dan hoeven u, uw familie en uw vrienden niet alles zelf te tillen. U moet namelijk niet onderschatten hoe zwaar verhuizen lichamelijk is. Een verhuisfirma heeft sterke en ervaren medewerkers in dienst.
  • In sommige gevallen bespaart u op de kosten door het inhuren van een verhuisfirma. Als u zelf een verhuislift en verhuiswagen huurt, dan kost dit in diverse gevallen meer dan wanneer u een verhuisbedrijf inschakelt.
  • Als alles u uit handen wordt genomen dan scheelt dit u een hoop stress.

Goedkoop verhuizen? Vrijblijvende offertes vergelijken

Wilt u ook gratis en vrijblijvend de prijzen van verhuisbedrijven uit Brussel vergelijken! Dit doet u heel gemakkelijk via het formulier op de offertepagina. Met één muisklik vraagt u de prijsindicaties aan bij maximaal 5 bedrijven uit uw eigen regio. Vergelijk de kosten en kies zo voor het verhuisbedrijf met het beste aanbod om tot 40% op de kostprijs te besparen! Dus bent u geïnteresseerd in het huren van een verhuiswagen met chauffeur of verhuislift inclusief ladderliftservice? Of wilt u graag uw inboedel laten in- en uitpakken door een professioneel verhuizer? Vul dan snel het offerteformulier in!

verhuisfirma inschakelen Brussel