Zakelijke verhuizing?

Vergelijk gratis offertes van verhuizers en bespaar!

Gratis – Vrijblijvend

Bedrijfsverhuis

Een bedrijfsverhuis kost tijd en u moet hiervoor altijd veel regelen. Een verhuisfirma neemt veel uit handen en dit scheelt u veel stress. De verhuizers pakken bijvoorbeeld de inboedel in van uw bedrijf, demonteren en monteren de meubels en zorgen voor het transporteren van alle spullen. Op deze pagina leest u meer over een zakelijke verhuis, wat de vakmannen voor u doen en wat gemiddelde prijzen zijn. Wist u dat elke verhuizer zijn eigen uurtarieven hanteert? Wilt u besparen op de kosten?

Start gratis offerteaanvraag.

Door offertes te vergelijken krijgt u niet alleen inzicht in de exacte prijzen, maar weet u ook zeker dat u niet te veel betaald. Zo kiest u eenvoudig het beste en voordeligste bedrijf voor uw zakelijke verhuizing. Vul het offerteformulier in voor gratis en vrijblijvende offertes en bespaar tot wel 40% op uw verhuiskosten.

bedrijfsverhuis

Uw bedrijfsverhuis in goede handen

Wanneer u een verhuisspecialist uit de regio inschakelt voor zakelijk verhuizen, worden diverse zaken meteen voor u uit handen genomen. De vakmannen van de firma gaan eerst in overleg met u bepalen wat er moet gebeuren en op welke datum u gaat verhuizen. Soms is het zelfs noodzakelijk om in meerdere dagen te verhuizen. U geeft uw wensen en eisen aan en de verhuizer maakt een verhuisdraaiboek voor uw bedrijfsverhuis. De verhuizer regelt alles wat betreft de verhuisdag van uw bedrijf, waaronder een eventuele parkeervergunning en het huren van vuilcontainers. U hoeft niet zelf allerlei inpakmateriaal aan te schaffen voor de inboedel van uw bedrijf. De verhuismannen weten namelijk precies hoe ze de spullen van uw bedrijf moeten inpakken.

zakelijk verhuizen

De voordelen van een firma gespecialiseerd in zakelijk verhuizen

  • De specialisten hebben veel ervaring en vakkennis.
  • De verhuizing van uw bedrijf verloopt sneller en probleemloos.
  • Het meubilair en inboedel worden vakkundig ingepakt en zorgvuldig vervoerd naar uw nieuwe bedrijfspand.
  • De verhuizer stelt een verhuisdraaiboek op, zodat u precies weet waar u aan toe bent.
  • Het inschakelen van een verhuizer voor een bedrijfsverhuis scheelt u veel stress.

Kosten verhuizen van een bedrijf

De totaalprijs voor een zakelijke verhuizing is afhankelijk van diverse factoren. Denk hierbij onder andere aan de hoeveelheid inboedel van uw bedrijf die men moet verhuizen tijdens de bedrijfsverhuis. Dit beïnvloedt namelijk de grootte van de verhuiswagen en de tijd die men kwijt is aan de bedrijfsverhuis. Hoewel de prijzen per verhuis enigszins kunnen verschillen zijn er wel enkele richtprijzen aan te houden.

Ten eerste dient u te betalen voor de diensten van de professionele verhuizer. Dit zal uitkomen rond de €40,- per uur. Voor de verhuis van een zakelijk pand hebt u algauw 3 tot 4 verhuizers nodig. Daarnaast zult u voor de zakelijke verhuizing gebruik moeten maken van minimaal één grote vrachtwagen. Deze tarieven komen op €75,- per uur. Wilt u de bedrijfsverhuis zo soepel mogelijk laten verlopen? Schakel dan een verhuiscoördinator in. Hiervoor betaalt u zo’n €60,- per uur.

Wat kost een bedrijfsverhuis in 2024?

Grootte van verhuizing Benodigdheden Uurtarief Kosten per dag *(8 uren)
10 werkplaatsen (max. 10 dozen p.p.) 1 verhuiswagens (50m³) €75,- €600,-
1 verhuislift €65,- €520,-
4 verhuizers €40,- €1280,-
Totaalkosten: €2400,-
       
50 werkplaatsen (max 10 dozen p.p.) 3 verhuiswagens (50m³) €75,- €1800,-
2 verhuisliften €65,- €1040,-
8 verhuizers €40,- €2560,-
Totaalkosten: €5400,-
 

* Let op: Dit zijn gemiddelde prijzen. Vraag offertes aan voor een exacte prijsopgaven..

Bijkomende kosten bij een bedrijfsverhuizing

Omschrijving Aantal Aantal uren Uurtarief Kosten *
Verhuis coördinator 1 8 €60,- 480,-
Parkeervergunning 1 n.v.t. n.v.t. €35,-

* Let op: Dit zijn gemiddelde prijzen. Vraag offertes aan voor een exacte prijsopgaven.

Extra verhuisdiensten bij een bedrijfsverhuis

Er zijn nog een aantal extra verhuisdiensten die de bedrijfsverhuis nog gemakkelijker maken. Denk hierbij aan het monteren en demonteren van meubilair. De verhuisspecialisten demonteren dan alles in het oude bedrijfspand en zetten de meubels weer in elkaar op de juiste plek in het nieuwe bedrijfspand. Dit scheelt u veel werk. De gemiddelde prijzen voor deze service liggen tussen de €30,- en de €35,- per uur. Ook pakken ze de archieven van uw bedrijf in. Dit doen ze met een handig systeem, sommige specialisten werken bijvoorbeeld met kleurcodes, zodat ze op locatie het archief weer in kunnen ruimen. Archiefverhuizing kost ongeveer €35,- per uur. Moeten er nog klusjes gedaan worden of kleine reparaties na de bedrijfsverhuizing? Maak dan gebruik van de handyman service. De kosten hiervoor zijn ongeveer €40,- per uur.

Welke kosten beïnvloeden de totaalprijs?

De kosten voor een bedrijfsverhuizing worden door verschillende factoren beïnvloed. Een grote verhuis is bijvoorbeeld kostbaarder dan een kleine bedrijfsverhuis. Er zijn dan immers meer verhuismannen nodig en een grotere verhuiswagen. Extra verhuisdiensten kosten ook vaak meer, maar zorgen ervoor dat u nog meer gemak heeft en minder zelf hoeft te doen. Ook de afstand die u moet afleggen naar uw nieuwe pand is van invloed op de prijzen. Hoe langer de afstand, hoe hoger de transportkosten zijn over het algemeen. Kies voor een firma in de buurt door te besparen op de voorrijkosten. Een interne bedrijfsverhuis is daarom een stuk goedkoper, want dan heeft u geen verhuiswagen en dergelijke nodig.

Heeft u een bedrijfsverhuizing op de planning?

Vraag dan gratis offertes aan, vergelijk diverse verhuizers onderling en bespaar op de kosten!

Het verloop van een bedrijfsverhuis

Een bedrijfsverhuis vergt een goede organisatie. U wilt natuurlijk niet veel werktijd verliezen of lang met de verhuis bezig zijn. Daarom komt de verhuizer eerst langs om te overleggen. Aan de hand van uw wensen en het overleg maakt de firma een verhuisdraaiboek en een checklist. Tijdens het overleg wordt ook de verhuisdag van uw bedrijf gepland. De verhuizers pakken de inboedel, documenten en het meubilair in op de verhuisdag en vervoeren dit naar de nieuwe locatie. Met kleurmarkeringen zorgen ze ervoor dat alles direct op de juiste plek staat. Tot slot monteren ze het meubilair in de juiste ruimtes.

bedrijfsverhuis checklist

Checklist: Bedrijfsverhuis

Een checklist is erg handig om te zorgen dat de verhuis van uw bedrijf in goede orde verloopt. U weet dan ook zeker dat alles op tijd wordt geregeld. U heeft bijvoorbeeld soms een parkeervergunning nodig voor de verhuiswagen, deze moet u op tijd aanvragen. Tevens is het belangrijk dat u de huur van het bedrijfspand op tijd opzegt, anders heeft u te maken met dubbele huurkosten. Neem de checklist op in het verhuisdraaiboek voor uw verhuis.

bedrijf verhuizen

Maak een planning voor uw bedrijfsverhuizing

Voordat u gaat beginnen aan een bedrijfsverhuizing kunt u best een duidelijke planning maken. Met een planning weet u zeker dat u niets vergeet en verloopt de bedrijfsverhuis soepeler. Maak niet alleen een planning voor de verhuisdag, maar ook voor alles wat u van tevoren moet regelen. Denk aan een verhuiswagen, parkeervergunning en verhuismaterialen.

Beëindig de huurovereenkomst

Wanneer uw bedrijf naar een nieuw pand gaat, moet u ook de huur van het huidige pand beëindigen. Bekijk de voorwaarden voor het opzeggen van de huurovereenkomst in uw huurcontract. Hierin staat bijvoorbeeld hoelang de opzegtermijn is en hoe u het pand moet opleveren. Vaak moet u het bedrijfspand bezemschoon opleveren. Dit betekent dat u alle loszittende materialen moet verwijderen, de vloeren en verlichting weg moet laten halen en alles moet schoonmaken.

Vergelijk offertes van verhuisbedrijven

Schakel een verhuizer uit de omgeving in voor uw bedrijfsverhuis. Een zakelijke verhuizing verloopt zo efficiënter, u hoeft veel minder te regelen en het scheelt u veel zorgen en stress. Door gratis offertes te vergelijken weet u zeker dat u niet te veel betaalt. Vraag daarom via het offerteformulier gratis en vrijblijvende prijsoffertes aan van verhuisbedrijven uit uw regio. U bespaart hier tot wel 30% mee op de verhuiskosten.

Informeer uw werknemers tijdig

Geef informatie over het nieuwe kantoor, de verhuisdatum, de parkeergelegenheid, toegangsroutes, toegang tot het gebouw en wanneer iedereen op de locatie wordt verwacht. Deel vervolgens een plattegrond uit met de verschillende afdelingen om ze wegwijs te maken in het kantoor. Daarnaast is het verstandig om uw werknemers een lijst met contactpersonen te geven, mocht er na de bedrijfsverhuis problemen zijn met computers of ontbrekende spullen.

Stel een verhuiscoördinator

Voor het verplaatsen van een bedrijf is het handig om een verhuiscoördinator aan te stellen. De coördinator houdt bij wat er geregeld moet worden, zorgt dat iedereen goed op de hoogte is en houdt het verhuisdraaiboek bij.

bedrijfsverhuizing

Maak een draaiboek

Maak naast een verhuisplanning ook een draaiboek. Het draaiboek is de specifieke planning van de verhuisdag of -dagen zelf. Met een verhuisdraaiboek weet u precies wat er gaat gebeuren op de verhuisdag(en). Dit is niet alleen handig voor u, maar ook voor de verhuisfirma en uw personeel. In het verhuisdraaiboek staat onder welke inboedel in welke ruimtes ingepakt worden, welke markeringen er op de verhuisdozen komen en wie er mee helpt.

verhuizing bedrijf

Inpakken van spullen

Voor extra gemak kunt u de verhuizers ook inzetten voor het inpakken van de spullen. Gebruik hiervoor altijd markeringen, bijvoorbeeld kleurmarkeringen. Dit maakt het namelijk duidelijk waar de spullen heen moeten in het nieuwe bedrijfspand. Dan hoeft u later niet lang te zoeken naar die ene doos.

De verhuisdag zelf

Regel de juiste vergunning voor de verhuis, en geef eventueel de tijdstippen voor de bedrijfsverhuis door aan buren van beide panden. Geef iedereen die helpt tijdens de verhuis van uw bedrijf een draaiboek van de dag. Informeer de juiste partijen wanneer er vertraging oploopt.

Schade na de verhuizing?

Wanneer u uw bedrijf laat verhuizen door een verhuisspecialist, bent u meestal verzekerd tegen schade. De verhuisspecialisten gaan tijdens de verhuizing zeer zorgvuldig met uw spullen om, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Wanneer u zelf alles gaat vervoeren bent u hier meestal niet voor verzekerd, met een verhuisbedrijf wordt de schade vergoedt. Bespreek uw wensen met de verhuisspecialist en controleer de mogelijkheden van een verzekering bij schade.

Uw bedrijfsverhuis professioneel regelen?

Schakel een verhuisfirma uit uw regio in!

Hoe best een bedrijfsverhuizing doorgeven aan klanten?

Uiteraard wilt u ook dat uw klanten op de hoogte zijn van uw zakelijke verhuizing. Maar niet alleen uw klanten moeten het nieuwe adres weten. Ook aan uw leveranciers, de bank, verzekeringsmaatschappij en andere instanties moet u een adreswijziging sturen na de verhuis. Stuur uw adreswijziging een aantal weken van tevoren al naar al uw relaties, zodat iedereen op tijd op de hoogte is. U kunt dit doen door middel van een brief, maar ook via e-mail, een melding op de website en social media.

Adreswijziging melden bij KBO

Uw adres moet u ook wijzigen bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO). Het KBO is een databank met alle identificatiegegevens van ondernemingen. Doorgeven van het juiste adres is dus erg belangrijk. U geeft uw adres door via de website na de verhuizing. De wijziging geeft u online door via My Enterprise. Op de website van de Vlaamse regering leest u hoe u inlogt en de adreswijziging doorgeeft.

Verhuizen van uw ICT

Wanneer u uw kantoor gaat verhuizen, dan moet er vaak ook veel apparatuur en andere ICT verhuisd worden. Bij het verplaatsen van ICT is het belangrijk om speciale vervoersmiddelen te gebruiken. Een verhuisbedrijf gebruikt bijvoorbeeld speciale dozen of flatscreenhoezen voor de computerschermen. Zo weet u zeker dat alle apparatuur zonder schade en op een veilige manier vervoerd wordt. Ook zorgen de specialisten ervoor dat de bekabeling niet door elkaar raakt en op de juiste manier weer aangesloten wordt. Een ICT-verhuis verloopt met een verhuisbedrijf gestructureerd en bovendien wordt alles weer netjes aangesloten op de nieuwe locatie.

Bedrijfsarchief verhuizen of opslaan

Tegenwoordig worden er veel documenten digitaal opgeslagen. Maar veel bedrijven hebben daarnaast nog een fysiek archief. Ook dit bedrijfsarchief moet natuurlijk meegenomen worden naar een nieuw bedrijfspand. In een bedrijfsarchief staan vaak betrouwbare informatie, daarom gaat een verhuisbedrijf hier tijdens een verhuis discreet en zorgvuldig mee om. De specialisten pakken alle papieren in, meestal in afsluitbare dozen of meterbakken, en verhuizen deze naar uw nieuwe bedrijfspand. Hier pakken ze alles weer uit en organiseren ze uw bedrijfsarchief. Andere diensten waar u gebruik van kunt maken is een archiefopslag of zelfs archiefvernietiging, wanneer u een gedeelte van het bedrijfsarchief niet meer nodig heeft.

verhuizen bedrijf

Aandachtspunten bedrijfsverhuizing op een rij

Maak altijd een planning en verhuisdraaiboek voor uw bedrijfsverhuis. Geef het nieuwe adres door aan uw klanten en leveranciers, meldt de verhuis op uw website en voer de wijziging in bij de KBO. Kijk op deze pagina voor alle tips voor een bedrijfsverhuis. De aandachtspunten op een rij:

  • Stel verantwoordelijkheden vast.
  • Bepaal het budget en maak een strakke verhuisplanning.
  • Maak een selectielijst voor archief opschoning.
  • Regel financiële zaken.
  • Maak een indelingsplan en houdt uw medewerkers op de hoogte van alles.

bedrijfverhuis verhuisfirma

Gratis bedrijfsverhuis offertes vergelijken

Verhuizen is niet iets wat u elke dag doet, de verhuizers doen dit echter wel elke dag! Met een verhuisfirma uit de regio verloopt uw bedrijfsverhuis daarom efficiënt en probleemloos. De verhuisspecialisten pakken alles in, vervoeren het naar uw nieuwe bedrijfspand en gaan zeer zorgvuldig met uw spullen om.

Bovendien geven ze u handige tips voor de verhuis. Vul het offerteformulier in en ontvang spoedig een aantal gratis en vrijblijvende offertes met een scherpe prijs! Bespaar tot wel 30% op de verhuiskosten door de offertes te vergelijken. Elke verhuisfirma rekent namelijk een eigen tarief, dus alleen zo weet u zeker dat u niet te veel betaald.